Zagotovo že poznaš ta moder gumb, ki ti ga Facebook ponuja vsakič, ko dodaš objavo na Facebook stran. Imenuje se “Boost Post” oz. “Promoviraj objavo” ter je predvsem namenjen temu, da pospešiš objavo, ki je bila organsko dodana na stran. Sicer se Facebook konstantno nadgrajuje in ima ta gumb že dodatne funkcije, ampak še vedno se ne more primerjati z rezultati, ki jih lahko dosežeš s pomočjo pravega Facebook oglaševanja.
V današnjem blogu tako lahko odkriješ 9 glavnih razlik (obstaja jih še veliko več) med boostanjem oz. sponzoriranjem objav in Facebook oglaševanjem.
Morda ti je enostavno zgolj pritisniti na ta moder gumb. Morda se ob tem, ko odpreš Ads Manager, počutiš, kot bi ravnokar zagledal upravljalnik vesoljske ladje. Razumem te, ampak vedi to, da je skrajni čas, da nameniš čas analizi in ugotoviš, kaj je bolj smiselno zate in za najboljše poslovne rezultate.
1. Kje se dogaja boostanje in kje oglaševanje?
Sponzoriranje objav se odvija neposredno na Facebook strani, in sicer tako, da pod objavo, ki jo dodaš, klikneš na moder gumb Boost Post. Nato se ti odpre okno, kjer nastaviš določene zadeve (občinstvo, budget…) in nastaviš sponzoriranje.
Facebook oglaševanje se dogaja znotraj Ads Managerja, kjer imaš na voljo veliko več možnosti za ustvarjanje raznolikih kreativ in predvsem iz vidika ciljev oglaševanja.
Namig: sponzorirano objavo lahko nastaviš seveda tudi v Ads Managerju. To je bolj redkost, saj je običajno lažje klikniti zgolj na gumb na sami Facebook strani.
2. Ena kampanja = več oglaševalskih setov
Ko nastaviš sponzorirano objavo, je to kampanja / oglaševalski set / oglas zase, znotraj tega nimaš možnosti, da bi jo karkoli lahko prilagajal iz vidika dodatnih kreativ, dodatnih občinstev z namenom ugotavljanja, katero se boljše odziva in podobno.
Če se lotiš oglaševalske kampanje znotraj Ads Managerja, lahko znotraj ene kampanje oblikuješ več različnih setov. Lahko se na primer razlikujejo po targetingu in imajo enako vsebino oglasov z namenom, da ugotoviš, katero občinstvo je najbolj primerno.
3. En oglaševalski set = več oglasov
Zame osebno se največji zaklad Facebook oglaševanja skriva v neomejenem številu kreativ, s katerimi se lahko poigravaš, jih med sabo testiraš, nato primerjaš rezultate… Tega pri sponzorirani objavi ne moreš narediti, ker imaš na voljo zgolj eno kreativo, ki jo pošlješ v svet. Tako v bistvu na najmanj učinkovit način izkoristiš oglaševalski prostor, saj morda ravno izbrana fotografija ne naleti na pravi odziv pri občinstvu ali pa bi drugačno besedilo dosti bolj nagovorilo ljudi, ki jih targetiraš. Pri sponzorirani objavi tega ne moreš izvedeti, pri oglaševalskem setu, ki ima več oglasov, pa lahko takoj ugotoviš, katere kreative se splača ohraniti, katere pa je potrebno izklopiti.
4. Cilj oglaševanja
Pri sponzoriranju objave ti Facebook želi kar se da olajšati sam postopek, zato imaš na voljo zgolj nekaj ciljev, na primer boljši engagement na objavo, več povratnih sporočil. To pomeni, da ti ljudje odgovarjajo v Messenger, več klikov na link, kar pomeni, da je cilj čim večja obiskanost spletne strani…
Znotraj Ads Managerja pa imaš trenutno na voljo 11 ciljev in potem delaš selekcijo zgolj na to, kaj želiš najbolj pospešiti (npr. Conversions = spletna prodaja, prijave na delavnico ipd., Website Traffic = čim večje število obiskovalcev spletne strani, Lead Ads = pridobivanje e-kontaktov, App Install = prenos aplikacije itd.).
5. Dinamična kreativa
A ni krasno, če en gumbek potisneš v desno stran in potem znotraj oglasa imaš možnost, da dodaš nekaj besedil, nekaj naslovov, nekaj opisov, dodaš forografije in izbereš CTA gumbe, potem pa Facebook-u prepustiš, da sam iz tega naredi vse možne kombinacije oglasov, pri čemer optimizira tako, da so rezultati najboljši možni?
Če sem iskrena, sicer še vedno rada delam oglase ročno, brez te funkcije, ampak v določenih primerih, še posebej, če gre za neko testiranje kreativ, pa jo rada uporabim. Predvsem pa je super za začetnike, da sploh dobiš prvi vtis o pripravi oglaševalskih kampanj na najbolj enostaven način.
Sponzoriranje objav ti tega ne omogoča.
6. Lead Ads
Si želiš okrepiti e-mail listo, da bodo še tam deležni tvoje dragocene vsebine? Facebook Lead Ads so zagotovo odlična izbira. Še posebej v primeru, če nimaš narejene pristajalne strani, kjer bi ljudje lahko vpisovali e-mail naslov. Ob kliku na tovrsten oglas se namreč prikaže obrazec kar znotraj Facebooka. Podatki pa se zbirajo na Facebook strani ali pa se avtomatsko izvažajo v platformo, ki jo uporabljaš za e-mail marketing.
Tega cilja s sponzoriranimi objavami ne moreš doseči.
7. Dinamični oglasi
Imaš spletno trgovino in si želiš, da bi se morda točno določeni izdelki, ki si jih je nekdo iz tvojega targetiranega občinstva že ogledal, ponovno prikazovali z namenom, da dokonča nakup? Ali naredi dodatni nakup?
Zagotovo so tudi tebe že ujeli in si razmišljal/a o tem, kako se ti zdaj prikazujejo točno ti izdelki, ki so ti všeč.
Če uporabljaš zgolj sponzorirane objave in imaš spletno trgovino, potem zamujaš res veliko priložnost, saj so ti oglasi zelo učinkoviti.
8. Veliko različnih pozicij oz. placementov oglasov
Zaenkrat ti sponzorirana objava omogoča 3 različne pozicije, medtem ko jih v Ads Managerju lahko odkriješ veliko več. Zakaj ne bi prilagodili oglaševanja na različne placemente, če imamo to možnost? Zakaj ne bi testirali npr. Facebook Feed v primerjavi z Instagram Feed? Kaj pa Instagram Story? Morda se ravno tukaj skriva največja priložnost zate, da ugotoviš, kje ti je najbolj smiselno pospešiti oglaševanje.
9. Raznolika občinstva
Znotraj Ads Managerja lahko kreiraš raznolika občinstva, ki jih potem lahko uporabljaš znotraj oglaševalskih setov. Lahko brskaš po lokaciji, starosti, spolu, interesih (kar načeloma tudi pri sponzorirani objavi), nastaviš občinstva po meri v smislu obiskovalcev spletne strani ali določene podstrani in drugo. Hkrati pa lahko nastaviš še Lookalike občinstva, ki so po določenih stvareh podobna osnovnemu občinstvu, npr. Lookalike občinstvo glede na obiskovalce spletne strani ali pa Lookalike občinstvo glede na kupce ali Lookalike občinstvo glede na uporabnike aplikacije… Resnično neomejeno možnosti je.
Če so ta občinstva že nastavljena v Ads Managerju, ti jih sicer prikaže kot možnost pri sponzoriranju objave, v kolikor pa niso, pa jih tudi tam ne moreš izbrati.
Uf, še bi lahko pisala, ampak naj bo to zaenkrat dovolj. Če torej še vedno uporabljaš zgolj gumb Boost, potem se vsekakor zamisli, saj si resnično želim, da oglaševalski budget uporabiš v pravi smeri, za najbolj učinkovite rezultate.
Da ti bom lahko v pomoč pri tem, sem pripravila spletni program ZBOOSTAJ SVOJ BIZNIS, kjer bomo do potankosti spoznali, v katerih primerih ti sponzorirana objava sploh pride prav, nato pa se bomo posvetili učinkovitemu Facebook in Instagram oglaševanju, da končno izveš, kako se tega lotiti na pravi način.
Program se prične 1.9.2021, zato te vabim, da pohitiš in se čimprej prijaviš TUKAJ. Cena je res ugodna z namenom, da lahko ta prihranek kar takoj uporabiš za Facebook oglaševanje.
Za vsa vprašanja sem ti na voljo na postani@mojstermarketinga.si.