digitalni marketing

5 korakov, da bo spletna stran popolna

By January 28, 2022 No Comments

Komaj čakaš dan, da pripraviš Facebook stran, vzpostaviš poslovni Instagram profil, nato pa ugotoviš, da ti manjka še vsaj ena stvar, da bi bilo vse skupaj popolno … Tvoja spletna stran. Ja, čeprav živimo v dobi spletnih družbenih omrežij, še vedno potrebujemo spletno stran, ki je ogledalo našega podjetja, ki odseva vse to, kar počnemo, in predvsem, zakaj počnemo to kar počnemo. Odseva našo srčnost, predanost, vrednote. Seveda mora biti tudi tehnično urejena, da speljemo tudi določene konverzije preko nje (na primer prodajo, prijavo na e-novice, povpraševanja in podobno).

Z namenom, da odkriješ, kako se sploh lotiti načrtovanja spletne strani, sem prosila Natašo Kukovič (Srčna spletka), da mi pomaga pri pripravi bloga na temo 5 korakov načrtovanja spletne strani, da ti bo lažje razmišljati o tem. 

 

Načrtovanje spletne strani se začne praktično na papirju. Od tam, ko začnemo s tem, do dejanskega začetka izdelave je dolga pot, običajno veliko daljša od dejanske izdelave spletne strani.

Načrtovanja spletne strani se lotimo po korakih, vmes pa se včasih pojavijo nova vprašanja, ki nas vrnejo na predhodne korake. Gre torej za prepletanje različnih faktorjev, ki so pri izdelavi spletne strani bistveni. Odkrijmo torej korake.

 

Korak #1: Namen in cilji spletne strani

Vsak načrt se začne z namenom in cilji. Preden se lotiš načrtovanja se torej vprašaj: ZAKAJ želim imeti spletno stran?
Najpogostejši razlogi za spletno stran so običajno:
– predstavitev na enem mestu,
– to, da bi te potencialni kupci našli tudi brez tega, da ti ves čas nekaj objavljaš in promoviraš,
– zmanjševanje sporočil v Messengerju (npr. Facebooku ali Instagramu),
– dvig profesionalnosti na trgu,
– prodaja izdelkov ali storitev,
– zagotavljanje brezplačnih vsebin za potencialne stranke,
– zbiranje e-poštnih naslovov,
– sprejemanje rezervacij za nastanitve ali storitve,
– zagotavljanje spletnih izobraževanj preko spletne učilnice,
– poljubne kombinacije naštetega.

Bistveno je, da si izbereš le 1 primarni cilj – torej tisti, okoli katerega bo izdelana celotna spletna stran. In 1-2 sekundarna cilja – torej tista, za katera želiš, da se izpolnita, če obiskovalec ne izpolni primarnega cilja.

 

Korak #2: Oblikovanje strukture

Ko točno veš, katere cilje bo spletna stran zasledovala, lahko določiš funkcionalnosti, ki jih bo vsebovala, in točno strukturo spletne strani. To pomeni, da izbiraš med naslednjimi osnovnimi funkcionalnostmi (seveda se lahko spomniš tudi kakšne druge):
– blog,
– spletna trgovina,
– spletna učilnica,
– rezervacijska platforma (za nastanitve ali za storitve),
– članstvo,
– vodenje dogodkov,
– iskalnik (t. i. Listing spletne strani).

Pomembno je, da se glede vsake funkcinalnosti vprašaš 2 vprašanji:
Kako mi lahko ta funkcionalnost pomaga pri lajšanju poslovnega vsakdana?
Kako lahko ta funkcionalnost stranki olajša pot do cilja, ki ga bo imela spletno stran?

Ko torej določiš točne funkcionalnosti, se lotiš še določanja načina, kako bodo le-te umeščene na spletni strani. Vsaka funkcionalnost ima namreč številne možnosti, kako jo implementirati.

 

Korak #3: Priprava vsebin

Ko strukturo spletne strani dobro pripraviš, je čas, da se lotiš pisanja tekstov in priprave grafičnega materiala za spletno stran. Najpomembnejše pri pisanju vsebin je, da najdeš najboljše možno ravnovesje med pisanjem za SEO in pisanjem za uporabnika. Tehnična SEO besedila so običajno malenkost neprijazna običajnemu uporabniku zato nikakor ne dovoli, da to kvari tvoje zapise.
Načinov za privabljanje ljudi na spletno stran je namreč ogromno. Na sami spletni strani pa imaš eno samo priložnost, da narediš vtis, da pritegneš in prepričaš obiskovalca, da na strani nekaj naredi. SEO pa se tudi lahko ureja na veliko drugih načinov, da je potem sam tekst le “pljunek v morje”.

 

Korak #4: Izbira elementov dizajna

Sedaj že veš, KAJ bo na tvoji spletni strani. Sedaj moraš pa še ugotoviti, KAKO bo to predstavljeno. Tvoje delo ni postaviti dizajna za spletno stran. Tvoje delo je odkriti, kaj te pritegne, kaj ti pomaga predati tvoje sporočilo. Kaj pritegne tvoje stranke in kaj jih spodbudi k nakupu oziroma k drugi akciji, ki jo želiš?

Najprej se moraš odločiti, ali želiš v oblikovanje dizajna vključiti grafičnega oblikovalca ali ne. Če se odločiš zanj, te bo seveda on vodil skozi celoten proces iskanja tistih elementov, ki te bodo najbolje predstavljali, sicer pa lahko uporabiš veliko orodij za iskanje navdiha.
Če se razmišljanja o dizajnu lotevaš sam-a, lahko izhajaš iz svojega dosedanjega pojavljanja na spletu. Preglej svoje pretekle objave na socialnih omrežjih in izhajaj iz tistih, ki so pri tvojih strankah imele najboljše odzive in si prepričan-a, da je bil za to vsaj delno odgovoren tudi dizajn posamezne grafike.

Izlušči najprej pisave in barve, ki so požele največji uspeh, ki hkrati navdihujejo tudi tebe. Potem pa določi še oblike, ki jih želiš uporabljati za svoje pojavljanje. Mogoče kakšne lepe teksture, črte, srčke, rožice, … Kaj je tisto, kar bi v tvoj brand noro lepo “pasalo”?

 

Korak #5: Oblikovanje uporabniške izkušnje

Sedaj že praktično točno veš, kaj bo na spletni strani in kako bi to v osnovi moralo izgledati. Sedaj pa je treba celotno stran med seboj povezati, izdelati neke vrste SPREHOD PO SPLETNI STRANI.
To je običajno najtežji del načrtovanja, saj je pri tem že zelo pomembno poznati potrošniške navade obiskovalcev, ki jih na spletni strani pričakuješ. Oblikovanje uporabniške izkušnje se običajno splanira le na osnovni ravni, potem pa se prilagaja v procesu izdelave spletne strani ter prilagaja, ko spletna stran že deluje. Šele realni obiski spletne strani pokažejo, kaj funkcionira in kaj ne, saj ne veljajo enaka pravila v vseh branžah.

Vseeno pa si v fazi načrtovanja vizualiziraj različne možne poti obiskovalca tvoje spletne strani. Pri tem ti toplo priporočam, da si poiščeš pomoč strokovnjaka, ki že ve, kaj vse je sploh možno izdelati in kaj ne. Pri oblikovanju uporabniške izkušnje si lahko najbolje pomagaš tako, da raziskuješ druge spletne strani in si izpisuješ stvari, ki so ti všeč.

 

Tako, to je tistih prvih 5 korakov, ki jih je potrebno pregledati, ko se lotiš načrtovanja spletne strani. Uf, kaj pa sedaj? Imaš vprašanja in sploh ne veš, kako se lotiti načrtovanja spletne strani? Verjamem, da ti bo Nataša lahko pomagala, zato predlagam, da kar TUKAJ pobrskaš, na kakšen enostaven način se lahko povežeš z njo.

 

Verjemi, splačalo se bo, da si vzameš čas in načrtuješ spletno stran, da bo resnično odsevala tebe in čudovito poslanstvo, ki ga imaš. Kot namreč velikokrat povem v mojih izobraževalnih programih: “Tudi vrhunsko pripravljen oglas te ne more rešiti, če uporabniki pridejo na porazno spletno stran.” To drži 100%, to ti zagotavljam na podlagi mojih večletnih izkušenj v digitalnem marketingu.

  • 1Shares
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !