-
”Digitalni marketing je primeren samo za velika podjetja.”
Pred leti bi mogoče ta stavek bil resničen. Danes več ni. Tehnologija se je z leti zelo razvila, programska oprema in internet sta postala cenejša in večina ljudi, preden se odloči za nakup, pa naj si gre za izdelek ali storitev, najprej uporabi internet za dodatne informacije. Ko se ljudje nahajajo v fizičnih trgovinah, še tam pogosto vzamejo pametni telefon in opravijo raziskavo o izdelku neposredno na mestu, preden dokončno opravijo nakup.
Res je, za izvedbo temeljite kampanje na vseh ravneh, bo potreben višji budget, vendar lahko tudi z manjšim budgetom dosežeš čudovite rezultate, ki ti bodo v pomoč za nadaljnje korake. Majhnost torej ni omejitev – ravno majhna podjetja namreč lahko s pomočjo digitalnega marketinga, ki je do nekatere mere brezplačen (npr. grajenje skupnosti na Facebook strani, e-mail marketing do določenega števila prejemnikov ipd.), dosegajo prve rezultate, ki jih potem z oglaševanjem še zgolj pospešijo.
-
“Rezultati so vidni takoj.”
Če bi bilo to res, da so rezultati vidni takoj, bi življenje marsikoga, ki se ukvarja z digitalnim marketingom, bilo veliko lažje. Pravzaprav bi bilo sanjsko 🙂 Vendar pa bo, kot pri večini oglaševalskih kampanj, lahko trajalo kar nekaj časa, da bodo vidni prvi rezultati. Bistvena razlika med “tradicionalnim” marketingom in digitalnim marketingom je v tem, da je rezultatom pri digitalnem marketingu veliko lažje slediti, če si pravilno nastavimo vsa orodja za slednje. Toliko prej se lahko tudi odzivamo na dogajanje, kar pomeni, da ni nujno, da porabimo ves načrtovan budget, če vidimo, da zadeve ne tečejo v pravi smeri, da rezultati niso takšni, kot smo si jih želeli.
-
“Več obiska pomeni več denarja.”
Pogosto slišimo, da več kot je obiska na spletni strani, več kontaktov dobimo in posledično se prodaja povečuje. V teoriji je to mogoče res, ampak to ni cilj digitalnega marketinga. Cilj digitalnega marketinga je, da bi s pomočjo tehnologije, ki nam je na voljo, najbolje razumeli oziroma izbirali svoje občinstvo in na spletno stran pripeljali dejanske kupce oziroma tiste, ki jih zanimajo naši produkti/storitve. To pomeni, da tudi v primeru, če pripeljemo manj občinstva, vendar so bolj zainteresirani za naše izdelke/storitve, še vedno lahko dosegamo odlične rezultate, boljše, kot pa če bi peljali na spletno stran slabše targetirano ciljno skupino.
Pri tej točki je še pomembno, da pojasnimo tole. V svetu oglaševanja želimo dosegati specifične cilje. Če recimo želimo pridobivati e-mail kontakte, bomo na to naravnali kampanjo, da bo cena na pridobljen kontakt čim nižja. V kolikor smo s ceno na kontakt zadovoljni, smo tudi pripravljeni “požreti” višjo ceno na klik (oz. manj obiskovalcev), glavno je, da je bil naš prvotni cilj izpolnjen.
-
“E-marketing NE deluje.”
Ko se pogovarjamo s strankami, so le-te pogosto presenečene, ko slišijo, da je email marketing statistično dokazan kot digitalni tržni kanal, ki zagotavlja najvišjo donosnost. Tako kot vse marketinške strategije, se tudi e-mail marketing lahko zlorablja v smislu “spamanja” oz. pošiljanja sporočil, ki prejemnikom dobesedno gredo na živce, jim ne prinašajo nobene dodatne vrednosti, ampak jih zgolj silijo k nekemu dejanju, običajno je to nakup. Zato se ga nekateri tudi izogibajo, ker jim ni všeč način komunikacije, ki ga uporablja določeno podjetje na tem kanalu.
Torej, vključi email marketing na pravi način, kombinacijo zgodbe, deljenja vrednosti, osveščanja in seveda tudi prodaje. Le tako ti bo prinašal res izjemne rezultate.
-
“Prisotni moramo biti na vsaki socialni platformi.”
Digitalni marketing pomeni iskanje prave ciljne skupine v vsej množici, ki ti je na voljo. Najverjetneje ciljna skupina, ki dnevno uporablja LinkeldIn, ne uporablja istočasno Pinteresta, morda pa. Ravno zaradi tega je pomembno, da pregledaš svoje stranke oziroma analiziraš svojo ciljno skupino, da ugotoviš, katero platforme najpogosteje uporabljajo. Če uporabljajo večinoma Facebook in Instagram, potem sigurno ni smiselno, če oglašuješ preko LinkeldIn-a. Prav tako moraš upoštevati, da je upravljanje socialnih medijev dolgotrajen proces in ti ne vzame zgolj 5 minut dela na dan. Ko se enkrat začneš s tem ukvarjati, tudi resnično dojameš te besede. Bolje je, da se osredotočiš, da začneš postopoma. Najprej osvoji eno omrežje, nato dodaj še drugo. Kmalu ugotoviš, kako zadeve tečejo, na kaj se tvoje občinstvo najbolj odziva in potem zadeve postanejo lažje.
Ob vsem tem nikoli ne pozabi: pluti v svetu digitalnega marketinga je neznansko lepo, če ob tem skrbiš za izobraževanje, osveščanje tvojega občinstva, obenem pa jim pokažeš, da se znaš zabavati, da ti je mar za njih.
Torej, kateri mit je do zdaj v tvojih očeh veljal kot resničen? Bi še katerega morali vključiti?