GDPR – General Data Protection Regulation oz. slovensko Splošna uredba EU o varstvu osebnih podatkov stopi v veljavo 25.5.2018. Nekatera podjetja se nanjo pripravljajo že dlje časa, na to temo so bile organizirane številne delavnice in izobraževanja, spisanih pa na stotine člankov in priročnikov. Osnove in besedilo uredbe poznamo. Vemo, da moramo urediti svoje mailing liste, baze podatkov in na spletne strani vključiti “kljukice”
Kaj pa GDPR in Facebook? Moramo tudi na Facebook-u implementirati kakšne spremembe?
Odločila sva se, da vam glavne informacije glede GDPR-ja in Facebook-a strneva v obliki odgovorov na 5 vprašanj, ki jih slišiva najpogosteje.
Kaj boste izvedeli v tej objavi?
- Ali bo Facebook upošteval GDPR? Kaj pa Instagram?
- K čemu je vezan GDPR?
- Oglašujem na Facebooku. Kaj zame pomeni GDPR?
- Kakšno vlogo ima Facebook pri ravnanju s podatki?
- Kaj GDPR pomeni za Facebook pixel?
1. Ali bo tudi Facebook upošteval GDPR? Kaj pa Instagram?
Seveda. GDPR velja za vsa podjetja, ki imajo sedež v EU ali pa v EU upravljajo z osebnimi podatki. V to skupino seveda spadata tudi Facebook in Instagram.
2. K čemu je vezan Facebook, glede na to, da njegov poslovni model temelji na oglaševanju in posredno tudi osebnih podatkih?
Facebook mora ves čas zagotavljati:
Transparentnost – V Data Policy bodo še vedno na voljo informacije o načinih dela z osebnimi podatki, ki bodo dostopne vsem uporabnikom. Na tak način Facebook poskrbi, da so uporabniki seznanjeni z ravnanjem s podatki na Facebooku. Prav tako se je Facebook zavezal k izobraževanju sedanjih uporabnikov s pomočjo posebno kreiranih obvestil in kampanj.
Nadzor – Facebook bo tudi v prihodnosti uporabnikom zagotavljal nadzor nad uporabo njihovih podatkov. V ta namen bodo poenostavili dizajn nastavitev in oblikovali nov “Privacy center”, da bo uporaba le-tega bolj prijetna in pregledna za uporabnika. Tudi na tem področju se Facebook trudi, da svojim uporabnikom omogoči, da vejo, kako se uporabljajo njihovi podatki in imajo nad tem nadzor.
Odgovornost – Facebook je zavezan k temu, da za svoje ravnanje s podatki odgovarja. O zaščiti podatkov in zasebnosti si lahko več preberete v Privacy Principles, po katerem se bo Facebook ravnal.
3. Oglašujem na Facebooku. Kaj zame pomeni GDPR? Moram kaj spremeniti v svojem načinu dela?
Za oglaševalce na Facebooku bodo vsi postopki enaki kot do sedaj. Facebook bo poskrbel za to, da bo ravnanje s podatki v skladu z GDPR, tako da se vas ne spremeni nič bistvenega.
4. Kakšno vlogo ima Facebook pri ravnanju s podatki?
To je verjetno eno izmed najbolj relevantnih vprašanj za razumevanje in delovanje v skladu z novo uredbo. Pri GDPR sta pomembna dva vidika ravnanja s podatki; Data Controller in Data Processor.
Data Controller je tista oseba, ki odloča o tem, kako se bo procesiralo podatke. Facebook bo v večini primerov prevzel ta vidik. To pomeni, da bo skrbel za to, kako se podatki zbirajo, za kakšen namen se uporabljajo in kako dolgo se hranjio. Predvsem pa mora zagotavljati uporabnikom pravico do dostopa do njihovih podatkov.
Data Processor je tisti, ki dejansko procesira podatke. To ste vi. Vi z njimi upravljate, jih uporabljate za oglaševanje itn. Facebook vas je kot Data Controller dolžan omejevati in skrbeti za to, da delujete v skladu z uredbo. V nekaterih primerih Facebook prevzame vlogo Data Processorja. Ti primeri so: delo s Customer Audience, merjenje uspešnosti in dosega (reach) ter poročanje o vpogledih (“insights”) in seveda pri Facebook Workplace Premium.
5. Kaj GDPR pomeni za Facebook pixel?
Pri uporabi Facebook pixla in drugih orodij Facebooka potrebujete soglasje za shranjevanje in dostop do piškotkov in drugih podatkov na uporabnikovi napravi. Facebook je za ta namen ustvaril t.i. “Consent guide”, kjer lahko najdete dobre prakse za spletne strani in aplikacije, da boste lažje sledili novi uredbi.
Upava, da sva odgovorila na vsa pomembna vprašanja, v kolikor pa se vam poraja še kakšno, vam bova z veseljem odgovorila. Pišite nama na postani@mojstermarketinga.si