Ali imajo vaši oglasi visoko ceno na klik? Imate nizek CRT (Click-Through-Rate)? Ste že morda kdaj poskusili dodati CTA gumb oz. poziv k akciji, vendar kljub temu ni bilo pričakovanih rezultatov? V tokratni blog objavi lahko odkrijete, kako izbrati pravi CTA gumb, ki vam bo prinesel najboljši CTR.

Kako izbrati pravi CTA gumb?

Cta (Call-To-Actions) gumbi so učinkovit način, s pomočjo katerega lahko povečate CRT in obisk vsebine, ki jo oglašujete. Na Facebooku jih lahko dodajate tako k oglasom, kjer oglašujete vsebino s pomočjo fotografije kot tudi pri video oglasih. CTA gumb pa vam je na voljo tudi na sami Facebook strani, neposredno pod naslovno sliko.

CTA gumb mora biti izbran previdno, saj napačno izbran poziv k akciji lahko prinese še slabše rezultate, kot pa, če ga sploh ne bi vključili.

1. Kako izbrati pravi CTA gumb? Upoštevajte …

  • Namen oglaševanja vaše povezave: kaj bo moral obiskovalec narediti, ko klikne na povezavo. Bo nekaj prebral? Se bo vpisal na e-novice? Si bo prenesel e-knjigo?
  • Ciljno občinstvo: so to oboževalci vaše Facebook strani? So to kakovostni kontakti? Ali gre za splošno izbran targeting? Stopnja njihove vključenosti bo namreč vplivala na njihov odziv.

Sedaj si poglejmo, katere možnosti imamo na voljo pri CTA gumbih in kako se uporabniki odzivajo na njih.

2. SHOP NOW – “NAKUP”

Shop Now je nedvomno najbolj agresiven CTA gumb, če gledamo iz vidika uporabniške izkušnje. Ko ga uporabniki vidijo, razumejo, da jim nekaj prodajate. Razumejo tudi to, da se transakcija ne bo zgodila takoj, ko kliknejo na povezavo. Če še niso pripravljeni na nakup, potem se bodo odločali, ali klikniti ali ne.

To vsekakor ne pomeni, da ne priporočava uporabo tega gumba. Če ga namreč uporabljate na pravi način, vam bo prinašal fantastične rezultate. Ključno pri tem je, da ga pokažete uporabnikom, ki so v zadnjem koraku prodajnega lijaka oziroma tistim, ki so že zainteresirani za vaše izdelke, saj bo tam znatno višji CTR in stopnja konverzije.  

Da bi povečali uspešno gumba SHOP NOW, upoštevajte sledeče nasvete:

  • Bodite pozorni, da izdelek, ki ga prodajate, opišete na jasen, razumljiv način
  • Dodajte jasno, privlačno sliko izdelka in poskrbite, da bo vse skupaj izgledajo zanimivo. Saj veste, fotografija je vredna več kot tisoč besed.
  • V kolikor poteka kakšna posebna ponudba, dodajte to v besedilo ali na fotografijo. S tem boste še povečali stopnjo klikov ter konverzij.

3. SIGN UP – “PRIJAVI SE”

Ta CTA gumb je odličen za pridobivanje kontaktov, ki jih lahko kasneje spremenite v vaše kupce.

Zavedati se moramo, da uporabniki postajajo vedno bolj občutljivi na podatke, ki jih zbiramo o njih, ravno tako vedo, da njihov vpis na določeno listo verjetno pomeni, da bodo prejemali razna promocijska sporočila. S 25. majem in uvedbo GDPR se bo sicer ta situacija zelo spremenila, ampak to je že druga tema. 🙂

Kakorkoli že, ko se uporabnik znajde na tej točki, tehta, ali naj klikne na oglas ali ne. Zato je v tem koraku ključno, da mu jasno razložite, kaj mu bo klik doprinesel.

Na primer, če napišete besedilo v smislu “Vpišite se na novice, kjer boste prejeli veliko koristnih napotkov o XXX …” ali “Pridružite se brezplačnemu webinarju …”, bo uporabnike prej prepričalo, da gredo pogledat, kaj ste jim pripravili, saj bodo že vnaprej vedeli, kaj jih čaka. Tako boste poskrbeli za nižjo ceno na klik in boljši CTR.

Prav tako je pomembno, da pripravite dobro pristajalno stran (landing page), saj nič ne bo pomagalo, če pripravite vrhunski oglas, ki bo imel odlično ceno na klik, vendar boste potem uporabnike izgubljali na sami strani, ki ne bo optimizirana za čim bolj enostavno pridobivanje kontaktov.

Da pripravite dobro pristajalno stran, upoštevajte naslednje nasvete:

  • Pristajalna stran naj bo privlačna in lahkotna za branje. Če ne bo izgledala profesionalno, bo to namreč prvi signal pri uporabniku, da zapusti stran.
  • Ne vključite preveč polj v prijavni obrazec. Več bo polj, slabša bo odzivnost. Velikokrat je dovolj zgolj ime, da kasneje lahko personalizirate sporočila, in email.
  • Prikažite in opišite izdelek, ki ga ponujate, toda ne pretiravajte z dolžino opisa. Dodajte ključne informacije takoj, brez da bi se uporabniki morali pomakniti navzdol po spletni strani.

4. DOWNLOAD – “PRENESI”

Če imate elektronski izdelek, kot je npr. e-knjiga, aplikacija ali e-kupon, potem je to pravi gumb za vas.

Uporabniki vedo, da bodo najprej morali vnesti svoje podatke, da bodo lahko prenesli izbran izdelek. 

Naprednejši uporabniki bodo morda pozorni tudi na velikost in format datoteke (če ga lahko odprejo na njihovi napravi) idr.

Zato se bodo pred prenosom vprašali: “Ali to zares potrebujem?”

In v tem primeru (ko uporabniki “preveč” razmišljajo), jih boste hitro izgubili. 

Ravno zaradi tega je izjemno pomembno, da jasno podamo informacije in jim prikažemo, kako bo potekal prenos.

Na primer: če prenos zahteva vpis na e-novice, potem to zapišite (po GDPR boste to nujno morali navesti, uporabnik se bo moral s tem tudi izrecno strinjati). Stopnja konverzije bo sicer zaradi tega nekoliko nižja, vendar boste vedeli, da bodo tisti, ki se bodo vpisali, zagotovo bolj zainteresirani za vaš izdelek oz. storitev.

5. BOOK NOW – “REZERVIRAJ”

Ko uporabniki vidijo ta CTA gumb, razmišljajo o dogodku, ki se bo v kratkem zgodil.

To jih “predrami” – ponavadi le za nekaj sekund – da ocenijo, koliko časa imajo za odločitev. Čim bližje je datum dogodka, močnejši bodo občutki. 

Lahko se jim pojavi še eno vprašanje: “Ali moram plačati za rezervacijo?”

Najboljše rezultate bomo dosegli, če uporabnika že takoj na začetku pomirimo, kar pomeni, da mu že na začetku zagotovimo informacije o ceni ter o datumu dogodka.

Zapomnite si, ko uporabniki vidijo povezavo, si vzamejo zgolj nekaj sekund za premislek o tem, kaj bodo naredili, zato je res ključno, katere informacije jim bomo postregli. 

6. LEARN MORE – “VEČ INFORMACIJ”

Za ta gumb bi lahko rekli, da je univerzalen. Lahko bi ga uporabljali v vseh prejšnjih primerih, če bi na primer hoteli omiliti način povezovanja z uporabniki.

Lahko je zelo učinkovit, ker aktivira radovednost, ki je zelo pomemben motivator pri uporabnikih.

Njegova nedefiniranost pa je lahko včasih tudi negativna, saj nekateri uporabniki ne bodo kliknili, če ne bodo prepoznali jasnega namena. Navsezadje se stvari na spletnih družbenih omrežjih dogajajo zelo hitro in mnogi mislijo, da če nekaj ni mogoče hitro razložiti, je boljše, da ne izgubljajo časa.

Iz tega razloga je pomembno, da pri tem gumbu upoštevate sledeče:

  • Oglas naj prikazuje zanimivo vsebino, toda ne razkrijte vsega, saj boste na takšen način sprožili radovednost.
  • Dodajte jasno sporočilo, ki bo pojasnilo, kaj se bo zgodilo ob kliku na povezavo.

Na primer: če prodajate izdelek, se lahko odločite, da uporabite “Learn More” namesto “Shop now”. V tem primeru mora pristajalna stran vsebovati ključne informacije, ki uporabniku pomagajo sprejemati nakupno odločitev.

Napačna uporaba tega gumba lahko prispeva k temu, da boste sicer imeli večji CTR, vendar nižjo stopnjo konverzije, če bodo uporabniki zaznali, da jim niste predstavili oglaševanega na jasen način.

Če imate visok CRT in nizko konverzijo, je to enako, kot če bi imeli slab CTR nasploh!

Vključevanje CTA gumbov v Facebook in sponzorirane objave je zelo priporočljivo iz vidika povečevanje CTR-ja. Vendar je zelo pomembno, da vedno poskušate izbrati pravi CTR za vaše potrebe.

Ali uporabljate CTA gumbe v oglasih? Ste že testirali različne gumbe? Zapišite nama v komentar.

  • 5Shares
  • 1
  • 2
  • 2
  • 0

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !